Dag 10

13 september 2019 - St George, Australië

Newcastle beach1e Kangoeroe gespot

2 dagen geleden ben ik begonnen aan een roadtrip van Sydney naar Cairns.

Ik reis samen met 3 andere backpackers die ik heb leren kennen in mijn week in Sydney. 1 iemand heeft een auto gekocht en daarmee leggen wij de 2418km lange route naar het noorden af.

De eerste stop was nog in Sydney zelf aangezien we moesten wachten op de papieren en het overzetten van de auto op naam.

Vanaf hier hebben we een paar uur gereden met de auto naar Newcastle, een stadje aan de zeekust. We sliepen daar in het Newcastle Beach YHA, een gezellig hostel en een echte aanrader.

Vanmorgen zijn we om 09:00 uur lokale tijd vertrokken om naar St. George te rijden, een klein plaatsje in Australië. Na 9 uur rijden (748 km) en een paar stops zijn we uiteindelijk in het hostel aangekomen.

Na de lange reis van vandaag was de keel erg droog dus die word momenteel weer even nat gemaakt met een paar biertjes.

Morgen vertrekken we weer en moeten we nog 16 uur rijden wat we waarschijnlijk in 3 dagen gaan doen.