Dag 139

21 januari 2020 - Mount Victoria, Australië

Het is alweer 44 dagen geleden dat ik een blog heb geschreven.

In die tijd is er veel gebeurt, hierbij bedoel ik kerst, oud & nieuw en het einde van mijn 3 maand farmwork.

Het gevoel van niet thuis zijn tijdens de feestdagen is een raar gevoel en natuurlijk ook wel een gemis. Het is hier een heel andere omgeving dan thuis als je kijkt hoe je deze dagen doorbrengt. Thuis heb je meer een kerstgevoel met koude temperaturen en het is vroeg donker, hier is het 30 graden en lang licht. Ook heb ik tussen de feestdagen door gewerkt dus een kerstvakantie was er ook niet. Wel hebben we met de mensen in het hostel een kerstdiner gehad en natuurlijk een drankje gedronken. Na een paar drankjes vond ik het een goed idee om i.v.m. De warmte iets korter haar te nemen.

KerstdinnerKaal 🤨

Oud & nieuw was heel rustig vergeleken met thuis, waar we normaal gesproken om 11 uur in de ochtend aan de groene knuppels zitten, werd er nu eerst een dag gewerkt en daarna wat gedronken. In Australië is het illegaal om zelf vuurwerk te kopen en kun je alleen een professionele Vuurwerkshow zien in de grote steden tijdens middennacht. Ik ben niet naar een grote stad geweest dus heb daarom ook geen vuurwerk gezien helaas.NYE

Na 3 maand ben ik dan ook klaar met mn Farmwork, dit betekend dat ik de plek en de mensen met wie ik de afgelopen 3 maand heb doorgebracht heb verlaten. Die 3 maand zijn de leukste maanden van tot nu toe in Australië geweest. Niet omdat het werk zo leuk was maar om de mensen die ik daar heb leren kennen en de zoveel nieuwe vrienden die ik daar heb gemaakt. Als aandenken heb ik nog een tattoo gezet op m’n bovenbeen met de tekst ‘whispers’ dit is de drank die ik de afgelopen 3 maand daar genuttigd heb.

Collega’s farmworkNieuwe tattoo, belofte maakt schuld

Het afscheid had 2 kanten, aan de ene kant kijk ik er naar uit om nieuwe dingen te gaan zien en ontdekken maar dus ook jammer dat ik de plek verlaat waar ik geweest ben.

Laatste thema feest - popstarsGroepsfoto themafeestAfscheidsfoto met de 🇫🇷

Laatste avond uit met de groep

Afgelopen Vrijdag avond ben ik met een vriend naar Cairns gegaan aangezien daar het vliegveld is. Eenmaal in Cairns hadden we afgesproken met 2 Nederlandse meiden, 1 daarvan kende ik al aangezien ze uit een dorp komt 6km van mijn woonplaats af.

Joyce 🍾

De volgende ochtend ben ik samen met die vriend en degene die ik al kende van Cairns naar Sydney gevlogen. (Zelfde afstand als van Londen naar Istanbul)

Eenmaal aangekomen in sydney hebben we de koffers in ons nieuwe hostel gezet en zijn mijn vriend en ik naar de kroeg gegaan om vervolgens zijn broer en mijn vader & stiefmoeder te zien. We hadden een gezellige middag met z’n allen, in de avond nog een huisfeest gehad van vrienden die ik heb leren kennen in die 3 maand farmwork.

Vader en stiefmoeder in Sydney na 4,5 maand van huis

De volgende dag heb ik mijn vader en stiefmoeder weer opgezocht om vervolgens aan een nieuw hoofdstuk te gaan beginnen van mijn reis, word vervolgd 👀

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Theo:
    21 januari 2020
    The feeling of ‘home’ (where the heart is) will never reside, even for me since living in NZ for some 20 odd years.
  2. Gea Gossen:
    21 januari 2020
    Hoy Damian. Je hebt al heel wat mee gemaakt. Nu lekker genieten van je reis. Heel veel plezier met elkaar.
  3. Marian Schuurman:
    Wat weer een mooi verhaal. Geniet van je vakantie. Liefs je moeder ♥️
  4. Rita en Jan Fidom:
    21 januari 2020
    Geweldig kapsel, staat je goed!😂
    En nu eerst lekker genieten!

Gr Jan en Rita Fidom.