Dag 56

30 oktober 2019 - Innisfail, Australië

Vandaag heb ik mijn eerste werkdag gehad op een boerderij, dit doe ik voor mijn ‘second year visa’ zoals je kon lezen in mijn vorige blog.

Ik zou eigenlijk al eerder beginnen met het werk maar door veranderingen en ziekte is de data veranderd.

Het werk is ook anders dan verwacht, eerst zou ik in de buitenlucht en brandende zon bananen moeten plukken. Dit is dus veranderd naar werken in een loods waar ze de dozen maken waar uiteindelijk de bananen inkomen. Dit gaat grotendeels met gebruik van machines.

Wanneer de orde klaar is word de vracht vervoerd naar de juiste boerderij en word vervolgens uitgeladen.

Het werk doe ik met 2 andere mannen, er word ongeveer 9 uur op een dag gewerkt en daarnaast heb je ongeveer 45 minuten pauze. Het bevalt goed en dat is het belangrijkste 👨🏽‍🌾

BananentrosUitzicht bananen boerderijTrailer met daarin de pallets met dozenDozen verpakkingslijnBananen verpaktBananen worden gewogenBananen worden gewassenAfgekeurde bananen

1. Tanja:
    30 oktober 2019
    Fijn dat je weer beter bent en binnen kunt werken ipv in de brandende zon buiten. 😘